Nový tah? Jen tři pruhy

02. 06. 2021 | doprava

Na úseku nové rychlostní silnice 43 jsou mezi Svitávkou a Svitavskem navržené tři pruhy. Firmám a obcím na Blanensku se to nelíbí. Stejně jako řidičům, kteří tudy projíždějí.
Blanensko Tři pruhy jsou málo. Provoz bude houstnout a kapacita nové silnice nebude stačit. Obce a podnikatelé z Blanenska se v dopise ministru dopravy ohrazují proti navržené variantě jednoho z úseků plánované rychlostní silnice 43.
Má propojit dálnice D1 a D35. V části mezi Svitávkou a obcemi na Svitavsku se počítá se třemi pruhy místo čtyř. „Jedná se o směr, kde máme zákazníky a firmy, které s námi spolupracují. Pokud se tento úsek rychlostní silnice 43 v dohledné době postaví, tak je to pro nás výhodné spojení na Hradec Králové a Prahu. Tři pruhy však podle mě nejsou příliš šťastné řešení. Aut stále přibývá,“ řekl jednatel firmy Kora Vladimír Konopáč, který se pod dopis také podepsal.
KLÍČOVÝ TAH PRO REGION
Podle senátorky Jaromíry Vítkové, která se tématem výstavby rychlostní silnice 43 na Blanensku intenzivně zabývá a zmíněný dopis poslala, je nový tah pro region klíčový. Má ulevit v současnosti přetížené silnici I/43. Po ní jezdí lidé do Brna za prací, k lékařům a do škol. Strategická je i pro firmy. „Obávám se, že intenzita dopravy je a bude tak velká, že varianta se čtyřmi pruhy je jediná vhodná,“ sdělila Vítková.
Mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka uvedl, že navržená varianta vystřídaného třípruhu od Svitávky k obci Borušov na Svitavsku bude plně respektovat budoucí přepravní potřeby. Dodal, že v žádném případě nelze tvrdit, že neodlehčí situaci na nynějším tahu I/43. „V celém úseku se předpokládá maximální povolená rychlost 110 kilometrů v hodině. Stejně jako v případě posuzované čtyřpruhové kategorie. I na silnici ve formě třípruhu bude možné bezpečně předjíždět, a to je hlavní cíl návrhu,“ upřesnil Jemelka.
Zároveň připustil, že varianta se třemi pruhy byla z navrhovaných řešení nejefektivnější a nejlevnější. „Využívá totiž velmi dobře územně již šířkově vymezené plochy původně určené pro stavbu dálnice ve čtyřicátých letech minulého století. Tehdy v užších parametrech než dnes. Včetně mostních objektů,“ dodal mluvčí.
JAN CHARVÁT
Více najdete na:
www.blanensky.denik.cz