V Černé Hoře se mluvilo o přípravě nové kapacitní komunikace I/73

09. 05. 2022 | doprava

V Černé Hoře se opět debatovalo na téma nové kapacitní komunikace I/73 a stávající I/43. Beseda, kterou organizuje pravidelně senátorka Jaromíra Vítková společně s městysem Černá Hora a spolem Naše voda, z.s. se konala 9. května 2022. Zájem byl velký. Přišli občané, zástupci samospráv i podnikatelů.

„Celkem 189 nehod za rok 2021 ukazuje, že je třeba novou silnici uspíšit. Mimo statistiku nehod bývá ještě jedenkrát tolik kolizí, které policie ČR nešetří, jsou řešeny pouze euroformulářem. V pátek 6. května se staly dvě vážné nehody na I/43. To mě vždy utvrdí v tom, že stávající silnice I/43 je opravdu nebezpečná a o to víc usiluji o novou kapacitní komunikaci I/73,“ sdělila na jednání senátorka Vítková.

Rozhodnutí ohledně kategorie 4 nebo 3pruhu Svitávka-Staré Město není ještě jasné, Ministerstvo dopravy ČR prověřuje podklady. Na besedě zazněla řada hlasů pro 4pruhovou variantu i z bezpečnostního hlediska.

Zástupci PK-Ossendorf prezentovali připravený úsek Bořitov-Svitávka, kde budou čtyři pruhy. V letošním roce bude vydáno územní rozhodnutí, stavební povolení se předpokládá v roce 2024 a uvedení do provozu v roce 2028. Úsek doprovází i řada kompenzačních opatření ve formě mokřadů, tůní, velké množství zeleně a úpravy vodních toků. Na jaře 2023 se předpokládá uvedení do provozu okružní křižovatky u Sebranic. Zde je již příprava v pokročilejším stadiu, aktuálně probíhá průběh inženýrské činnosti vedoucí k vydání potřebného povolení stavby.

„Ve zbývajících dvou úsecích v jižní a severní části nové kapacitní silnice jsme ve fázi technických studií. Na severu mezi Svitávkou a Borušovem se diskutuje o navrženém třípruhu, který má odpůrce. Na jihu je zase problém s umístněním silnice u Brněnské přehrady. Tady čekáme soudní spory. Klíčové bude i posuzování vlivů na životní prostředí,“ informoval generální ředitel ŘSD ČR Radek Mátl v rámci pondělní besedy.

Firma HBH Projekt spol. s r.o. prezentovala technické řešení úseku D1/Troubsko-Bořitov. Zde jsou v návrhu tři tunely a to v Bystrci, Kníničkách a u Malhostovic.

„Zástupci Ministerstva dopravy ČR, ŘSD ČR, Policie ČR a dalších relevantních institucí reagovali na dotazy občanů, které se týkaly stávající I/43 i nové kapacitní silnice I/73. Ze strany zástupců ŘSD ČR zaznělo i to, že postupy ovlivňuje nejen legislativa - liniový zákon, stavební zákon, ale také tlak ze strany veřejnosti a tyto besedy, kde se potkávají všichni zainteresovaní aktéři s veřejností,“ zakončila Vítková.

Tisková zpráva senátorky Ing. Jaromíry Vítkové

 

 

 

fotografie

fotografie

fotografie

fotografie

fotografie